Unternehmendigital
Who We Are?
We build automatable processes
... in sales, business development, marketing, and social media.
Warum tun wir das?
Warum gibt es uns?
Das Ende der verpassten Chancen!
Diese Erfahrung eint uns alle. Wir haben es oft erleben und unsere Kunden berichten uns auch immer wieder davon: Verpasste Chancen im Vertrieb und Marketing, weil man schlichtweg vergaß, sich rechtzeitig zu melden.
- Wie viel Deals haben Sie schon verpasst, weil Sie Ihr Angebot nicht nachtelefonieren konnten?
- Wie viel gute Leute arbeiten jetzt in einer anderen Firma, weil sie schlichtweg nicht rechtzeitig zurückgerufen haben?
- Wie viele Rückmeldungen hatten Sie bei der Einladung zu ihrer letzten Hausmesse?
- Wie viele Stammkunden schafften Sie zu kontaktieren in einem Jahr? Welche Projekte werden so eben nicht gemacht?
- Wie oft hören sie am Telefon “Hättest du mal früher angerufen”?
Durch “nicht rechtzeitig melden” verlieren Sie also direkt Umsatz! Das ist unser Antrieb, denn es lässt sich mit digitalen Mittel zügig lösen! Vertriebsstrukturen können Sie mithilfe von digitalen Werkzeugen automatisieren und somit viel effizienter gestalten. Das befreit ihren Außendienst von unsinnigen Tätigkeiten und erlöst ihren Innendienst vom lästigen ergebnislosen Hinterhertelefonieren.Wir verschaffen dem Chef des Fertigungsunternehmens also die Zeit, sich um sein Unternehmen zu kümmern, anstatt wertvolle Zeit zu vergeuden.
This is how collaboration with UnternehmenDigital works in the project process:
- Analyse
- Planung und Entwicklung
- technische Umsetzung mit Tests und Korrekturen
- Betrieb der Automationen und Monitoring Ihrer Ergebnisse
- monatliche Weiterentwicklung und Wissenstransfer
- Was: Wir beginnen mit einer Analyse Ihrer aktuellen Abläufen und identifizieren mit Ihren Kollegen die Wünsche für Automationen.
- Wofür: Wir beschreiben gemeinsam den Zielzustand und ermitteln Zielkonflikte sowie Engpässe.
- Wer: Durch diese Neuorganisation werden Verantwortlichkeiten für die Teammitglieder bei den entstehenden automatisierten Prozesse festgelegt
- Wie: Danach modellieren wir mit Ihnen ihre digitalen Prozesse und visualisieren diese in einem Simulationswerkzeug. Das ist der beschreibende Schritt für Ihre neue Architektur, die wir danach in den verfügbare und geeigneten Werkzeugen umsetzen.
- Womit: Reaktionen erzeugen Sie nur mit Inhalten. Also sind zu den neuen Strukturen und Automationen nun die erforderlichen Bilder, Text und Dokumente oder Filme zu bestimmen.
- Wie oft: Automationen erfolgen mit einer zeitlichen Penetration. Sie bestimmen die Frequenz!
- Wo: Auf Basis wissenschaftlicher Methoden ermitteln wir die Kanäle, auf denen die Automationen ablaufen sollen.
- Wie weiter? Nach Abnahme aller Automatisierungen und deren Start begleiten wir diese mit Ihnen zusammen, erkennen Trends anhand der gewonnenen Daten, optimieren die Abläufe oder erschaffen bei Bedarf neue digitale Wege.
Fagus Pauly
Media Scientist, Mag. Art./Managing Director
For the CEO, sales is a positive message. Even back in high school, as the founder of a small shop, he noticed that people buy products or services to solve a problem. Sales connects the product with the customer and solves these problems. In his first career as a naval officer, he was responsible for protecting sea trade routes for Germany, an important part of the supply chain, as we know today.
After studying media science and business communication, he explored the convergence of media and information technology. Both are key factors for the digitalization of structures.
In 2016, he founded the “UnternehmenDigital” project to realize his idea of automating sales and marketing processes for manufacturing companies. Digital, automated sales structures streamline existing processes significantly, saving a lot of time and money. This way, the CEO can focus on the business again, and the secretary no longer has to handle marketing.
Ednah Kang'ee
Head of African Business Development
For Ednah, promoting equal opportunities in everyday life is a top priority and shapes her entire professional work. After studying political science at the University of Nairobi and further training in public relations as well as conflict and peace studies, she worked for many years with governments and organizations in Africa, building a strong network.
Ednah is our leading expert in business development across the African continent. With great dedication, she has successfully introduced numerous African companies to the European market. By applying our strategies in digital sales and marketing automation, she has significantly contributed to building strong business relationships and speeding up market entry between Africa and Europe. These digital methods not only enhance efficiency and transparency but also offer European companies valuable opportunities in emerging African markets.
With Ednah’s expertise, you are well-positioned to execute successful projects in Africa or Europe.
Emelie Hellfaier
Technical Assistant in Computer Science
Emelie combines early technical knowledge with academic expertise. While still in high school, she completed vocational training in IT at the State Vocational School Center in Jena. Her fascination with IT and its applications in almost every area of life has stayed with her ever since. Her boundless curiosity and desire to discover new things drive her continuously.
After graduating, Emelie chose to study E-Commerce at Ernst-Abbe-University Jena, where she will soon finish her degree. Her diverse education at this university allows her to create innovative connections between web technologies, media content, and modern business processes. Her technical skills and tireless research spirit are her key strengths.
Within the company, Emelie is responsible for various IT applications and software programs. She designs and maintains our website, implements internal automations, and is the main contact for all technical questions. Her goal-oriented and solution-focused approach ensures that our digital processes not only run smoothly but are also continually improved.
Simo hat sein Bachelor Studium in Produktionsmanagement an der Hochschule in Casablanca (Marokko) abgeschlossen und 3 Jahre Berufserfahrung in der Textilindustrie vor Ort gesammelt, bevor er sich dem Onlinemarketing zuwandte. Er hat mehrere Jahre für eine internationale Sprachschule in Kenitra (Marokko) das Online-Marketing verantwortet, bis er danach die Fast Fashion Marke Brigde.ma betreute.
An der Hochschule Jena baute er als Masterstudent sein Wissen über den gesamten E-Commerce Prozess aus und wird von UnternehmenDigital und dem Freistaat Thüringen mit einem Stipendium unterstützt.
Seit April 2021 ist Simo unser Stipendiat mit an Bord. Sein Master-Aufbaustudium im Fach E-Commerce bei Andrej Werner hat er mit exzellenten Noten bestanden. Der Wissenstransfer aus seiner Berufserfahrung in der marokkanischen Textilindustrie in Kombination mit E-Business ist ein großes Pfund bei der Automation und Digitalisierung von Vertriebsstrukturen unserer Kunden. Und ein Dankeschön gilt hier Thüringer Aufbaubank und dem Freistaat Thüringen für die Unterstützung mittels des Programms “Thüringer Stipendium”. Wir haben das verdoppelt und konnten so eine sehr gute Fachkraft an uns binden. Hier hat der europäische Sozialfond und die Europäische Union an der richtigen Stelle Gutes bewirkt.
Was unsere Kunden aus der Fertigungsindustrie davon haben?
International erfahrenes Fachpersonal für die Automation von Vertriebsstrukturen, welches Ihre Sprache spricht. #digitalisierung #unternehmendigital #automatisierung
Simo Benziane
Management Textilproduktion, B. Eng
Stipendiat
Kati Grimm
Assistentin der Geschäftsführung/ Betriebswirtin
Moritz Rohde
Scholar and Digital Pioneer
Driven by the joy of discovering and developing new ideas and a desire to constantly optimize and improve existing ones, Moritz always keeps the interests and expectations of clients in mind.
His passion for entrepreneurship led him to gain a deep understanding of business early on and continuously seek ways to expand his practical knowledge and application of business informatics and management. He is particularly interested in project-based digitalization and automation processes. The practical automation solutions and the associated ease of work at UnternehmenDigital GmbH fascinate Moritz.
As a result, he focused his business studies on business informatics and marketing from an early stage. His outstanding commitment and dedication have already earned him recognition and success. Additionally, he gained early experience through independent work. UnternehmenDigital supports Moritz with a scholarship from Thüringen.
Chafia Mallis
Marketing / Master E-Commerce
Digitalization brings the world closer together. Chafia has a strong interest in everything digital because digitalization means flexibility and connects people and processes. Not only does it expand market offerings, but it also creates opportunities to reach various touchpoints and build trust.
With this motto and the goal of eventually starting her own digital startup, Chafia moved from Casablanca to Europe after completing her business degree to pursue a master’s in E-Commerce in Jena. She is particularly interested in customer experience engineering and management, as well as IT infrastructures and architectures in E-Commerce.
Digital business models complete Chafia’s range of interests. She is the experienced woman in the UnternehmenDigital team who guides our customers to digital success in international, oriental markets.